Pályázati lehetőség szakmai tanulmányútra

Szakmai tanulmányút

Burgenlandba

2018. ……………………..

1.NAP:  DÉL-BURGERLAND – GÜSSING – KÖNIGSDORF

A hajnali órákban indulunk Alsó-Ausztriába- Güssingbe- ahol  4 napos szakmai utunk első napját fogjuk tölteni. Németújvár (Güssing) Dél-Burgerland gyöngyszeme, melynek bájos hangulatát a vulkáni kúpon épült rendkívül impozáns vára, a Batthyány család ősi fészke adja. Megérkezve első utunk a  a bio-energiák kutatásának, fejlesztésének központjába, a Güssing Energy Technologies céghez vezet, ahol egy EU-s projektet valósítanak meg. Látogatásunk után a     tapasztalatcserét  képzés és továbbképzés témában a várudvarban található gyógynövénykertben folytatjuk. Ebédelünk a pompás panorámát nyújtó Burg éttermében, majd lifttel leérkezve buszunkkal a Fábián Lovas farmra tartunk, ahol a bio-lótenyésztéssel, lovagoltatással ismerkedünk. Innen a kb. 20 km-re fekvő Königsdorfba,  az Alfred THAMHESL családi gazdaságba utazunk. Ők növény- és állattenyésztéssel, termék előállítással és direkt értékesítéssel foglalkoznak. Megismerkedünk többek közt az olajtök termesztéssel és feldolgozással, tésztafélék gyártásával majd kulináris finomságokat kóstolunk, hiszen húsipari termékeikkel évek óta ők nyerik a Stájer specialitások nagydíját!  Vacsora, szállás Güssingben vagy környékén  (1 éj)

2.NAP:  GÜSSING – STOOB- DRAßMARKT- NIKITSCH- DEUTSCHKREUTZ

Reggelink elfogyasztása után továbbutazunk Stoob-ba és Draßmarkt-ba található vendéglátóinkhoz,  Geflügelhof Anton SchlöglGesellschaftm.b.H. gazdaságba. Profiljuk az árutojás termelés,(bio, szabadtartású, mélyalmos) élelmiszeripar (tojásételek előállítása), nagykereskedelem. Hetente kb. 2 millió kiváló minőségű tojást bélyegeznek, csomagolnak és juttatnak el a nagykereskedelembe, vendéglátásba. Látogatásunk után újabb gazdák várnak minket Nikitsch-ben/Fülesben/ Házigazdánk a PALATIN –manufaktúra, ahol Bio-húsipari termékek előállításával és értékesítésével (REL) foglalkoznak. A kóstolóval egybekötött tapasztalatcserénk ebéddel folytatódik. Délutáni szakmai programunk a gyümölcstermesztésé és feldolgozásé. Gyümölcslét, almabort, lekvárt és likőrt kóstolunk a Gustav Koch családjánál és közben megtudhatjuk mi a titka, hogy termékeik sorra nyerik a legjobbnak járó díjakat. A nap szakmai csúcspontja Deutschkreutz-ban lesz, ahol a Weingut Hans Igler céget látogatjuk. Szőlészetük, borászatuk látogatása után beavatnak minket rendezvényszervezői munkájukba is, majd egy tradicionális borkóstolóval zárjuk a napot. Vacsoránk és  szállásunk a nagy múltú fürdővárosban, Baden bei Wien -ben vagy környékén lesz (2éj)

3. NAP: EISENSTADT –BADEN BIE WIEN

Reggelink elfogyasztása után Eisenstadtba utazunk, ahol egész délelőtt szakmai előadáson veszünk részt.  Általános tájékoztatót kapunk a Bgld, LK működéséről (struktúra, feladatok, érdekképviselet, stb.) Rövid élelmiszer lánc (REL) program működéséről, az ökogazdálkodás helyzetéről, a  burgenlandi erdőgazdálkodásról. Megtekintjük az Eszterházy kastélyt, mely Burgenland legszebb barokk kastélya. 50 hektáros parkjában tanulmányozzuk a burgenlandi erdőgazdaság  pompás faritkaságait. Kis városnézés keretében megebédelünk. Ebéd után a Biohof-Klampfer familia kecskefarmjára látogatunk, ahol komoly biogazdálkodás, termékfeldolgozás és direktértékesítés zajlik. Kóstolót veszünk a kecskesajtokból, a kecskeszalámiból, melyhez a ház bio borait kóstoljuk. A késő délutáni órákban érünk vissza Baden bie Wienbe- hogy szakvezetés mellett megcsodáljuk messze földön híres,  Doblhoffparkot, amely több mint 30.000 rózsatőnek  otthona. A Rosarium területén 600 féle különböző rózsafajta található. A rózsák folyamatosan nyílnak júniustól októberig. Nem véletlen, hogy a  császár nyári  rezidenciának választotta-e helyet.  Vacsora, szállás ugyanott mint előző este.

4.NAP RUSZT-TADTEN-ANDAU

Reggeli után elutazunk Rusztba mely a szőlő és a bor városa.  Az itt élő gólyák kelepélésétől mindig hangos, bájos hangulatú városkában teszünk egy sétát, majd betérünk egy feldolgozó üzem látogatására.  Innen Tadtenbe, egy biogazdaságba tartunk, ahol Bio-juhtenyésztés , állati termék előállítás (juhtej, -sajt-túró-húsipari termékek) és direktértékesítés zajlik. A tapasztalat csere finom sajtkóstolóval zárul. Délidőben  Andau-ba tartunk, ahol ebédelünk és felkeressük a

a szabadföldi és üvegházi paradicsomtermesztéssel foglalkozó SeewinklerSonnenparadeiser gazdaságot. Utolsó megállónk egy tradicionális, 1951-ben alapított borászatban lesz Andauban. A kis-és nagykereskedelemmel foglalkozó  ZANTHO cégben szerzett tapasztalataink után egy borkóstolós vacsorával zárjuk a napot. Hazaérkezésünk késő esti órákban várható.

pdf  word  word word

Igazolás                               Körlevél                          1. melléklet adatok    2. melléklet Társaság

word                    word               word

13. melléklet Hatósági igazolás        14. melléklet nyilatkozat              Burgenland