A VMNK portál több levelet is kapott az oktatással kapcsolatban. Egyre több tény kerül napvilágra. Tudomásunkra jutott, hogy más is nyert ilyen oktatási pályázatot.

Ha kiszerveztük az oktatási jogunkat, akkor a jövőben minden 80 órás szervezőnek is meg kell felelni a kamaránknak a verseny szabályai szerint. Már nincs mivel igazolni a kizárólagos jogot. A leveleket vágás nélkül közöljük. Lehetett volna akár 200 fővel is pályázni.

Joga van tudni a tagságnak.

Történt, hogy kamaránk elnöke/elnöksége úgy gondolta, hogy a minimum két diplomával rendelkező kamarai tagságot akkor képviseli helyesen, ha a NAK-al együttműködve pályázik az Agrárgazdasági képzések és felkészítő tréningek című, VP1-1.1.1-17 kódszámú EU forrású pályázatra. (90%-os támogatás + végrehajtás ktsg-nek támogatása)

Tájékoztatásként még elhangzott az is, hogy csak így nyerhető meg a pályázat. ....(?????)

A valóságban pontozásos úton történik a nyertesek kiválasztása.

Tudomásunkra jutott, hogy a "biztonság" kedvéért az elnökünk kizárólagosságot is ígért a NAK- nak arra az esetre, ha más is nyerne ezen a pályázaton. (más is nyerhet?)

Múlt az idő és a kérdések számai is csak szaporodtak az oktatás körül.

Miért kell kizárólagosság, ha a verseny jog is tiltja ezt?

Mégis nyerhető lett volna a pályázat önállóan, ha már a 43/2010-es miniszteri rendelet is csak az NMNK számára biztosít lehetőséget a növényvédelmi képzések területén?

A pályázat feltétel rendszere és finanszírozása mégsem megoldhatatlan feladat, ha már mások is megtudják azt oldani? ( NAK is külsős segítséget vett igénybe hozzá!)

Az is kiderült, hogy a NAK-on kívüli szervezet is nyert uniós támogatást a 80 órás növényvédelmi alapképzés lebonyolításához a VP pályázaton.

Tehát csak az NMNK országos elnöke/elnöksége nem hitte el, hogy nyerhető és lebonyolítható önállóan a támogatott képzés, ha már a rendelet is neki adja a feladatot?

A NAK- on kívül nyújtunk-e másnak is segítséget a régebben saját oktatásunk szétforgácsolásában, vagy a Verseny Hivatallal fogunk megküzdeni a versenyt korlátozó elnöki ígéret miatt?

Az utolsó kérdéskör pedig az, hogy a presztízs veszteségen kívül mekkora forint összeget vesz ki egy hibás döntés a megyei kamarák gazdálkodásából?

Valóban 420 Millió Ft a pályázat összes értéke?

Ebből mennyi összeg kerülhet jó esettben a megyei szervezetekhez, mint feladat végrehajtókhoz?

Mekkora bevétel kiesést jelent ez, ahhoz képest, ha az NMNK önállóan pályázik és bonyolítja le azt a feladatot, ami egyébként a rendelet alapján az övé?

Tényleg igaz, hogy az így elmaradó megyei bevételek miatt kell emelni a kamarai tagdíjat?

 

Az oktatásról:

Emlékeztetnélek arra, hogy a gépjármú vezető képzés is hatósági jellegű képzés, úgy mint a növényvédelmi képzések...

Mégis mekkora minőségbeli különbség van a végrehajtásban a gépjármű vezetőképzés javára, holott a növényvédő szerek oktalan használatából nagyobb méretű környezeti, természeti károk jöhetnek létre, mint egy-egy közlekedési balesetből......

 

A kamara tevékenységéről: Ami hiányzik az az érdekvédelem!!!

Tarcali elnök úr vezette Országos szervezet

Területi szervezetek

Tagság

Permetezők bemérése, a kamara fő bevételi forrása lett volna

Magánszektorba átadva, majd a jog elvesztése

0

0

80 órás oktatás

Nak Nonprofit KFT átadva

0

Néhány oktató díja

Állami támogatások, közpénzek

Van

0

0

Oktatási tananyag

Magánszemélyeknek átadva

0

0

Nak előrejelzés

volt

0

3-5 fő

NÉBIH felderítés

volt

0

1-2 fő

Díjtétel táblázat

van

0

0 inkább káros, mint hasznos

Szolgálati autó

van

0

0

Szolgálatai személyi asszisztens

van

0

0

Tagságot segítő ismeretanyag

0

0

0

MANOK KFT

van

0

0

Minek?

Permetezőgép bemérő állomás

van

0

0

Minek?

Elektrnikus vény

van

0

kevesen használják

Szakcikkek

0

van

van